Eindelijk in Indonesië - Reisverslag uit Puncak, Indonesië van Yarha Rachel Pattipeilohij - WaarBenJij.nu Eindelijk in Indonesië - Reisverslag uit Puncak, Indonesië van Yarha Rachel Pattipeilohij - WaarBenJij.nu

Eindelijk in Indonesië

Blijf op de hoogte en volg Yarha Rachel

20 September 2015 | Indonesië, Puncak

Eindelijk in Indonesië

Omringd door de bergen en een prachtig uitzicht over de rijstvelden. Wat een geweldig gevoel gaf dat. Voor het eerst na de drukte en de grote westerse invloed in Jakarta had ik het gevoel dat ik echt in Indonesië was.

Afgelopen weekend was het jaarlijkse IBMS Makrab evenement in Puncak. Met bijna alle studenten van IBMS vertrokken we richting een enorme villa. Na aankomst werd er natuurlijk eerst uitgebreid gegeten om daarna een verfrissende duik in het zwembad te nemen. In de middag stond er vrijwilligerswerk op het programma gepland. We bezochten een basisschool en maakte het gebouw schoon. In plaats van schoonmaken werd ik door 1 van de begeleidsters de kleuterklas in geroepen om mee te doen aan haar hypnotherapie sessie. Na wat gekke dansjes en lieve woorden vertrokken we terug richting de villa.

’s Avonds wederom rijst gegeten met allemaal lekkere bijgerechten onder het genot van verschillende optredens van de nieuwe studenten. Daarna nog tot laat op het terras gerelaxt om de volgende ochtend weer vroeg op te staan om de rijstvelden te verkennen. Het was echt een geweldig weekend.

Morgen start mijn 2e officiële lesweek. De colleges beginnen hier al om 08:00 en dan ontbijt ik met rijst, lunch ik met rijst en eindig de dag met rijst. Mits ik een rasechte Indo was. Maar ik ben na een flinke cultuurschok erachter gekomen dat ik dat dus niet ben. Ik ontbijt heerlijk met cornflakes eet tussen de middag een boerenomelet en eet ‘s avonds lekker aardappels! Natuurlijk eet ik zo nu en dan ook mijn dosis rijst en vind ik het heerlijk om wat Yarha-tijd te hebben.

Afgelopen week heb ik naast school en mijn weekend in Puncak ook wat kleine overwinningen behaald. Zo steek ik tegenwoordig kei egoïstisch de weg alleen over naar Campus. Kan je het je voorstellen in die enorme drukte? Te lang voor een gemiddelde Indo, op sneakers, in mijn skate-rokje, met horeca tempo. Dat trekt wel bekijks. Want ondanks dat ik mijzelf gezegend voel met mijn mooie kleurtje val ik hier toch echt op! Ik had verwacht op te gaan in de massa maar die poging heb ik opgegeven. Exchange dari Belanda is mijn standaardzin geworden.

Naast de reguliere lessen heb ik al 3 weken privé lessen voor Bahasa Indonesia! Stiekem begin ik de gesprekken al beter te begrijpen. Dus wie weet over 5 maanden!

Heel veel liefs uit het mega warme Jakarta en updates volgen snel weer.


  • 20 September 2015 - 13:43

    Mams:

    Hoi hoi Bfly
    Wat een geweldig weekend heb je gehad en mooie fotoos
    Haha een aardappel is lekker hoor
    En geweldig zoals je het doet meissie
    Geniet er van het is voorbij voor je het beseft
    hou van je en ben super trots op jou
    dikke kusssssssssssss mams

  • 20 September 2015 - 15:24

    Syl:

    hoi yarha

    nou ik heb je prachtige verslag gelezen en ik maak erop uit dat je het reuze naar je zin hebt,ik hoop dat je het de komende 5 maanden ook leuk hebt.en alleen terug komen als je vloeiend maleis kan spreken he. hahahahaha
    DIKKE KNUFFEL VAN SYL


  • 20 September 2015 - 21:50

    Paps:

    Hoi Yaar,

    Top om je reisverslag te lezen en dat je toch een weg heb gevonden om Indonesië te ontdekken, laat staan dat je ook geniet samen met je mede studenten daar moet je het toch ook van hebben, wanneer je ze allemaal gaat leren kennen zijn het allemaal broers en zusters,....ja toch.

    Knuffel Hugs en samen hand in hand lopen is voor de Indonesier's totaal niet vreemd, open je hart en het gaat allemaal vanzelf, echt geloof me maar, straal liefde en vriendelijkheid uit en je krijg er heel wat voor terug.

    Ben benieuwd naar je 3de reisverslag en ik zeg je, geniet ervan dat je in Indonesië verblijft.

    Ben super trots op je, jij kan straks voor jezelf zeggen, ik heb mijn voetsporen daar in Indonesië achtergelaten en heb mijn Minor IBMS daar afgerond, mijn voetsporen blijven voorlopig uit HiHi.

    Laf Joe heeeeeeeel veeeeeel, Kusjes en Hugs van Paps

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yarha Rachel

Actief sinds 07 Sept. 2015
Verslag gelezen: 406
Totaal aantal bezoekers 3025

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2015 - 30 Januari 2016

Minor Jakarta

Landen bezocht: