Campus leven & Bucketlist momenten - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Yarha Rachel Pattipeilohij - WaarBenJij.nu Campus leven & Bucketlist momenten - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Yarha Rachel Pattipeilohij - WaarBenJij.nu

Campus leven & Bucketlist momenten

Blijf op de hoogte en volg Yarha Rachel

29 Oktober 2015 | Indonesië, Batavia

Geen wilde reisavonturen zoals gepland maar de afgelopen weken staan voor eeuwig gegrift in mijn geheugen. Toen ik een jaar of 13 was en reizen nog een droom was keek ik tijdens een pyjama party de film Raice your voice met een vriendinnetje. Het was eigenlijk een heel triest verhaal, maar ergens in de film ging Hilarry Duff met haar vrienden op stap en begon er spontaan een concert in het park waarbij mensen aan het jammen waren. Zo simpel, maar voor mij was dit moment bucketlist-waardig.

Afgelopen weekend was het zover. Na een gezellig middagje winkelcentrum en lekker eten was er ineens in het park voor het winkelcentrum een concert. Hierdoor ontstond er een gezellige picknick in the park vibe. Met drankjes, lekker eten en geweldige muziek hebben we onze avond doorgebracht. Somehow werden de gesprekken emotioneler en besefte we dat dit niet voor eeuwig zou duren.

Het is zo bijzonder wat voor impact mensen op elkaar kunnen hebben. Hoe belangrijk iemand voor je kan worden in zo een korte tijd. Ik heb nog nooit een klein zusjes gehad. Maar het maakt me verdrietig bij het idee dat ik afscheid van haar moet nemen. Net zoals van mijn andere vrienden met wie ik al zoveel tijd heb doorgebracht en al zoveel stomme spontane ideeën heb uitgevoerd.

Momenten zoals in dat zelfde weekend, waar ik een onwijs luxe hotel binnenliep op sneakers om een oude vriend te zien na jaren. Bijkletsen in een biertuin en de volgende dag spontaan weer gaan waarna iedereen vervolgens in mijn appartement lag te crashen. Simpel en onvergeetbaar.

Films kijken tot laat op campus, basketbalwedstrijden bezoeken, motorritjes door Jakarta en avonden doorbrengen op het dak zijn voor mij net zulke waardevolle herinneringen als onze tripjes naar Bandung en Puncak. Want het maakt niet uit waar ik ben, het zijn de mensen om mij heen die de momenten bijzonder en waardevol maken.

Over twee weken staat er een promotie/liefdadigheid trip gepland naar Yogya. Voor nu probeer ik de tentamenweken te overleven die meer omschreven kunnen worden als verwarrend dan stressvol. Maak ik heel veel plezier in mijn vrijetijd en geniet ik van elk moment.



  • 01 November 2015 - 10:12

    Mams:

    HOI LIEFJE

    SUPER JE VERSLAG EN FOTOOS <3 GENIET MET VOLLE TEUGEN VAN JE MINOR JE DOET HET GEWELDIG EN WIJ ZIJN SUPER TROTS OP JOU LIEFS MAMS <3 <3

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yarha Rachel

Actief sinds 07 Sept. 2015
Verslag gelezen: 986
Totaal aantal bezoekers 3019

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2015 - 30 Januari 2016

Minor Jakarta

Landen bezocht: