1e week in Indonesië - Reisverslag uit Ciledug, Indonesië van Yarha Rachel Pattipeilohij - WaarBenJij.nu 1e week in Indonesië - Reisverslag uit Ciledug, Indonesië van Yarha Rachel Pattipeilohij - WaarBenJij.nu

1e week in Indonesië

Blijf op de hoogte en volg Yarha Rachel

07 September 2015 | Indonesië, Ciledug

Ongeveer een jaar geleden stapte ik met het meest impulsieve idee ooit International Office binnen. Ik had het in mijn hoofd gehaald om een minor in Indonesië te volgen. Zo gezegd was nog niet zo gemakkelijk gedaan. Na veel geregel en last minute werk ben ik nu ongeveer 1,5 week in Indonesië.

Toen Hyves nog bestond maakte ik op mijn pagina altijd een Bucketlist. Maar om dromen werkelijkheid te maken moet je hard werken. Zo stond er bijvoorbeeld op: dat ik een opleiding Toerisme wilden volgen, in het buitenland op een camping werken en veel rondreizen. Als laatste stond er een HBO opleiding en een wereldreis op. Ik kijk stiekem met veel trots terug want veel dingen heb ik al weg kunnen strepen.

Het is alweer het 3e jaar aan de HZ, en het 5e semester kan ik met opgeheven hoofd vertellen dat ik nu mijn Minor volg aan de Universiteit in Indonesië. De uni is onwijs gaaf, er is een groot campus omheen gebouwd waar veel studenten de hele week gebruik van maken. Indonesië is alles wat ik wel maar ook niet had verwacht. Toen ik werd opgehaald van de Luchthaven werd ik direct uitgenodigd voor mijn eerste Indonesische maaltijd (in Indonesië mam!). Onwijs lekker maar wat verlangde ik naar een douche. Ondanks mijn grote verlangen naar een douche en schone kleding kan ik hier tegen gastvrijheid geen nee zegen. Plannen werden gemaakt en wat heb ik veel gezien de eerste week! Ik ben de eerste dagen rondgereden naar Batavia, de oude haven, pretparken en verschillende grote winkelcentrums. Allemaal heel leuk en indrukwekkend maar het spannendste was het ontmoeten van de andere studenten.

Op campus is het werkelijk altijd gezellig, er is altijd wel iemand die spontaan een gitaar pakt. Waardoor iemand anders inspringt met zingen. Werkelijk iedereen kan hier zingen of een instrument bespelen en als ze het niet kunnen doen ze gewoon vrolijk mee. Stiekem eet ik in mijn appartementje ook lekker pasta’s en aardappels want die mis ik wel.
Als eerste Nederlandse studenten word je overal voor uitgenodigd, overal mee naar toe gesleept en aan iedereen voorgesteld. Maar ik mag niet klagen want de Indonesische cultuur kan je op geen betere manier ervaren zoals ik nu doe. Vandaag was mijn eerste schooldag, best spannend! Gelukkig kende ik de meeste IBMS studenten inmiddels al en was het een kwestie van de les volgen.

Wat ik dus niet had verwacht, ik heb nog geen één eng beest gezien in mijn appartement. Misschien omdat ik 18 hoog zit? Voor niets weken lang nachtmerries gehad over kakkerlaken. Lucky me!

Update volgt snel weer 

  • 07 September 2015 - 19:12

    Ad Bernaards:

    Wat een mooi verhaal en wat heb je al vele dingen beleeft zeg.
    Ben super trots op je Mattie.
    KEEP UP THE GOOD WORK :)

  • 07 September 2015 - 19:13

    Mams:

    Hoi liefje

  • 07 September 2015 - 20:42

    Paps:

    Hoi Yaar,

    Top verslag tot zover en inderdaad er zal natuurlijk meer verslagen volgen, je zal daar in Indonesië veel ervaringen proeven betreft cultuur en vrienden maken met andere medestudenten, als vader wist ik al dat je je vleugels gaat gebruiken om de wereld te verkennen op welk manier dan ook, het zit al met je geboorte al in je bloed en dit is nog maar het begin van je "Journey",....wees trots op jezelf want in de nabije toekomst zal dit niet je laatste verre reis zijn,....keep up the good work and Go,..Go,..You My Youngest Butterfly.

    Paps mis je en tot gauw.

    Laf Joe.

  • 07 September 2015 - 20:46

    Brotherbear:

    Trots op je zusje !
    Belangrijkste is dat je je best doet en vooral nieuwe avonturen maakt !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yarha Rachel

Actief sinds 07 Sept. 2015
Verslag gelezen: 341
Totaal aantal bezoekers 3026

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2015 - 30 Januari 2016

Minor Jakarta

Landen bezocht: