Avonturen - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Yarha Rachel Pattipeilohij - WaarBenJij.nu Avonturen - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Yarha Rachel Pattipeilohij - WaarBenJij.nu

Avonturen

Blijf op de hoogte en volg Yarha Rachel

09 Oktober 2015 | Indonesië, Bandung

Wat een onwijs leuke weken zijn het geweest. Een perfecte combinatie tussen het studentenleven en de toerist uithangen in Indonesië. Na een maand kan ik eindelijk zeggen dat ik het ontzettend naar mijn zin heb en geniet van elke moment. Mijn avonturen deze week bestonden uit het bezoeken van verschillende plaatsen, presentaties, en feestjes!

Mijn hart ben ik verloren aan Bandung, wat een ontzettend mooie stad. Stiekem kan ik het me voorstellen dat de Nederlanders zich toen de tijd in Bandung hebben gesetteld. Het klimaat is duizend keer relaxter dan in Jakarta, de wegen zijn slechter maar de natuur is adembenemend.

Een combinatie van avontuur en extreem toeristisch. Na een lange rit bezochten we een vulkaan, Tangkuban Perahu. Het was al wat later op de dag met als resultaat dat het extreem rustig was! Stiekem had ik het ook best wel koud maar ik was te koppig om dat toe te geven. Want hoe koud is 25 graden? Na een heerlijk diner zijn we richting Forest Hills gereden om ons verblijf te checken. Dag 2 in Bandung was vooral erg grappig. Met een Ojek hebben we Tebing Keraton bezocht. Hier hadden we een prachtig uitzicht over Bandung, maar de extreme rit naar de top was het leukst. Om een flinke twist te geven aan het avontuur zijn we hierna op de meest toeristische bus gestapt voor een tour door Bandung.

Naast mijn geweldige dagen in Bandung gaat het studeren ook door. Ik heb ongeveer 2 vakken per dag. Een aantal vakken zijn enorm interessant, hierbij vertellen de docenten vol passie over hun lesstof en zie je de studenten ijverig aan het werk. Naast veel luisteren geven we ook veel presentaties. Piece of cake.. voor communicatiestudenten.

Afgelopen weekend hebben we Kebun Raya Cibodas bezocht. Dit was een soort natuurpark met allemaal watervallen. Wel jammer dat het normaal is om afval overal neer te gooien. Zo wordt de natuur enorm vervuild. Vandaag was er een feestje georganiseerd voor Batch1. Deze studenten waren net afgestudeerd. Wat een (eet)feestje en wat een gezelligheid!

Volgende week heb ik mijn eerste tentamen Bahasa Indonesia, heel spannend! Die week erop begint ook gelijk de eerste tentamenweek. Mijn excuses voor het nog niet ontvangen van postkaartjes, het is werkelijk waar onmogelijk om die te vinden!

Liefs,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yarha Rachel

Actief sinds 07 Sept. 2015
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 3021

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2015 - 30 Januari 2016

Minor Jakarta

Landen bezocht: